Pages

torsdag 22 april 2010

Zonterapi

Idag har jag varit på zonterapi. Känner mig lite desperat att få stopp på inflammationerna så jag provar allt som inte kan skada. I 2 timmar låg jag och terapeuten tryckte och kände på mina fötter, underben och öron :-)
Jag har ju noll cirkulation i mina fötter och de var iskalla när jag kom dit. Enligt terapeuten är det egentligen inte tårna som är problemet utan problemet sitter i nerver som är i kläm i mitt bäcken som sen ska löpa ut i tårna. Rätt skojigt var det för jag har ju mycket problem med smärta i svankoch bäcken och jag vred ju mitt bäcken under första förlossningen så jag inte kunde gå på två veckor.
Jag är fortfarande skeptisk och tar allt med en liten nypa salt men samtidigt kan det inte vara helt fel. Hon hittade direkt ömma punkter på mina ben och när hon masserade mina öron så strålade ner i högerbenet......
Hon kunde även få tillbaka värmen i mina fingrar utan att ens röra dem utan hon påverkade dem genom öronen. Riktigt skumt men märkligt. Nu ikväll har jag väldigt ont i bäcknet vilket är ett bra tecken på att hon hittat rätt. Besöket kostade 400kr för 2 timmar och skulle det nu inte hjälpa så är det ingen blodig summa för att bli ompysslad i 2 timmar. Tillskillnad från reumatologen då man blir inslängd till en läkare, snabbt får säga sina problem, bli tömnd på 1000 rör blod och sen hem igen. Tror min kropp mår bra av lite uppmärksamhet.
Så det återstår att se om det blir någon skillnad. Ska dit om en månad och innan dess träffa en naprapat som kan kolla mitt bäcken och min nacke.
I ett avsnitt av Dr House sa han att  diagnoserna reumatism och fibro myalgi är diagnoser man använder när man inte kan hitta den verkliga orsaken. Tänkvärt.....
Nu blir det soffan med film och lite godis. Var för trött för att träna ikväll så det får skjutas upp till morgondagen.
Må väl. För det tänker jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar