Pages

måndag 19 april 2010

3 dagen med träning

Idag är det måndag och jag tänkte mig på ett spinningpass efter sonens simskola. kroppen har fått välbehövlig vila under lördag och söndag och det behövdes för jädrans vilken träningsvärk jag låg inne med i fredags.
Det känns som om kortisonen har haf effekt på kotorna i ryggen men tyvärr inte i mina stortå-leder där jag för tillfället har grymt ont. Imorgon ska jag hämta ut min reumatiska medicin (plaquenil) men tydligen kan det ta upp till 12 veckor innan man märker resultat.

I fredags var jag på Reumatologen och testade ut inlägg så jag har ett par extra att ha i träningsskorna. Känns ju inte så fräscht med att ha samma som i vardagsskorna. Fick pratat en del med sjukgymnasten och fick många goda råd när det gällde min träning. Kändes verkligen toppen och jag hoppas verkligen jag ska kunna få min kropp i någerlunda form igen. Snart skall väl även vår pool stå klar och då ska det simmas sommaren lång. Jag klarar verkligen inte av att min kropp inte fungerar som den ska. Jag kan bli så arg på mig själv för detta..... Jo för det är ju mitt eget fel- NOT

Har även haft telefontid till läkaren på Reumatologen och röntgen på händer och fötter såg bra ut. Jag ska nu äta mina mediciner och förhoppningsvis ska jag kunna få kroppen att läka nu under den varma delen på året. Tyvärr har jag fortfarande inte fått några pengar och jag är helt säker på att min kropp hade haft lättare att varva ner om jag slapp att ständigt slåss för att få pengar :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar