Pages

lördag 10 april 2010

Så började det

Allt började med att denne svenska fyllde 30 år. Alla sa att jag skulle få en 30-års kris men jag kände bara att livet lekte. Jag hade fött 2 barn, tapppat alla mina graviditetskilon och kände mig i bra form.
Då plötsligt en dag började jag få smärta i leden till stortån och efter att ha trott det bara var något tillfälligt gick jag äntligen till doktorn i tron om att jag fått gikt eller något liknande. Efter väldig proffisionellt bemötande på Citykliniken fick jag lämna diverse prover och gick hem i tron om att det bara var en liten inflammation. Efter några veckor ringde läkaren och berättade att blodproven visade på reumatism och jag blev remitterad till reumatologen. Efter flertalet kortisonsprutor i leden var det bara att acceptera att det inte hjälpte och inflammationerna började sprida sig. Först vidare i resterande tår och sen till några kotor i ryggraden. Senaste månaden har det även satt sig i höger hand och det är nu jag börjar bli riktigt orolig för hur det skall sluta.
Jag är nu sjukskriver från mina studier på juristprogrammet.
Nu är det så att det självklart inte slutar här utan jag ska dessutom vara i kläm mellan försäkringskassan och CSN som ingen av dem vill betala ut ersättning till mig. Alltså har jag varit utan inkomst i 4 månader och detta är INGET som hjälper mig i min rehabilitering :-(
Så denna blogg är tänkt att handla om min kamp mot staten, sjukdomen och min egen kropp. För nu jävlar ska jag bli frisk så jag kan leva mitt normala liv igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar