Pages

torsdag 15 april 2010

Aktivitet på recept

Idag fick jag ääääntligen prata med sjukgymnast på reumatologen och fick besked om att jag kan få aktivitet på recept. Detta innebär att jag under 3 månader kan träna fritt på Friskis & Svettis för 350 kr. Ingen ångest för att man köpt ett årskort på 2500 kr som man sen inte kan utnyttja. Det känns ruskigt bra och jag tjuvstartade faktiskt igår med ett skivstång-spinningpass.
Min plan är nu att jag ska köra spinning (bas för minimal belastning på foten) för benstyrka och kondition samt skivstångspass utan vikter för att hålla igång resten av kroppens muskler.
Imorgon bär det av till reumstologen för utprovning av ytterligare ett par inläggsom jag kan ha i träningsskorna.
JAG ÄR SÅ GLAD, för trots träningen igår är inte smärtan värre än vanligt (ja förutom träningsvärken som börjar komma smygandes)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar