Pages

måndag 28 juni 2010

Detta har hänt

Har varit lite si och så med uppdateringar på min blogg men jag kan inte längre blogga från mobilen så därför blir det så mycket jobb för varje litet inlägg och därför har det inte blivit något av det.
En uppdatering är iallafall att min gamla kropp mår mycket bättre än vad den gjort på länge.
Om det beror på Zonterapin, medicineringen, träningen, kosten eller lite av varje vet jag inte men det är iallafall en stor lättnad att inte vakna i smärtor varje natt.
Har ätit Plaquenilen i snart 3 månader och det verkar inte som om den gjort mig solkänslig vilket jag är oerhört tacksam för. Ett liv utan sol hade inte varit kul för denna svenska.
Efter att ha lyckats gå upp 10 kg på 2 månader (ja jag skyller på kortisonen) så har jag nu börjat äta efter LCHF metoden. Inte enbart för att gå ner i vikt men även för att jag fått tips om att reumatiker blir bättre när de tar bort det vita mjölet samt oljor och margariner som innehåller mycket Omega-6. Nu är det rena mejeriprodukter som gäller samt mycket grönsaker. Jag och sonen har odlat i pallkragar i trädgåden så snart kan vi förhoppningsvis njuta av våra egna grönsaker. Ska bli såååååå gott.
Träningen går det hyffsat med. Har varit på spinning flera gånger i veckan och det känns underbart att träna igen. Ett litet missöde vid ett racing-intervall dock så nu när de andra kör race så paddlar jag på i min takt men med mera motstånd. Det är skönt med spinning där man kan anpassa passet efter egen förmåga.
Är sjukskriven fram till 10 augusti och tanken är att jag ska tillbaka till juristprogrammet i september. Hoppas verkligen det ska fungera för jag vill ju så gärna bli klar med min utbildning....
Lovar att bli bättre på att uppdatera och förhoppningsvis kommer ny mobil att införskaffas inom kort och då kommer det bli MÅÅÅÅÅNGA inlägg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar